jeudi 19 octobre 2017

How to sort and store your quilting fabrics



A lot of people ask me how I store my fabrics. I'm lucky to have a large chest of drawers bought at Ikea, but unfortunately it's not made anymore. 
I fold all my fabrics in a 30/15 cm format, and I sort them freely by color. The solid fabrics are separated from the prints. Here you can see the "plain" fabrics.

Beaucoup de gens me demandent comment je range mes tissus. J'ai la chance de posséder un grand meuble composé de commodes Ikea qui malheureusement ne se font plus. 
Je plie tous mes tissus au format 30/15 cm, et je les classe souplement par couleur. Les tissus "unis" sont séparés des tissus imprimés. Ici vous voyez les tissus "unis".




To file my fabrics in my very full drawers, I use a very simple tool I made 30 years ago in a piece of cardboard. They are handles, covered on one side by transparent adhesive plastic to make it smooth. The other side is left in the state to guaranty a certain adherence.

Pour ranger mes tissus dans mes tiroirs bien pleins, j'utilise depuis 30 ans un petit outil très simple que j'ai fabriqué dans un morceau de carton. Ce sont des poignées, recouvertes d'un côté de plastique transparent autocollant, pour le rendre glissant. L'autre côté est laissé brut, afin de garantir une certaine adhérence.



I put the fabric on the rough side of the handle, then I put the other handle on top, with both plastic sides outside.

Je mets le tissu à ranger sur le côté rugueux d'une poignée, puis je pose dessus l'autre poignée, avec les deux côtés plastifiés à l'extérieur. 




I insert the fabric in place, and then pull out the handles one after the other.

Je glisse ainsi le tissu à sa place, puis je retire les poignées l'une après l'autre.







3 commentaires

  1. HA ! my drawers are similar (though NOT as many and more packed together ...)
    Daughter always says : it's her little private shop ;-) !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Yes, very handy for my children to come home to mom when they need fabric!

      Supprimer
    2. :-D
      (everywhere the same !!!)

      Supprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.