jeudi 31 janvier 2013

Collection 17 / Little nothings



I don't often show my studio (always messy!) but if you did come, you'd see a small part of my pinning board covered by some of my "little nothings". I know, very childish again, and don't ask me why I collect them, I don't know! It just makes me happy when I look at them, and it reminds me where I bought them, always at a great place, with great people. 
I'm drawn to scandinavian design and bare white apartments, in another words, emptiness and simplicity, but at the same time, I'm a compulsive gatherer and I love all kind of things. Therefore I've decided to re-start my "collections" series. See last year's list below!

Je ne montre pas souvent mon atelier (toujours en désordre), mais si vous veniez, vous verriez une petite partie de mon tableau d'affichage couvert de mes petits "gliglis". Je sais, enfantin, encore une fois, et ne me demandez pas pourquoi je les collectionne, je ne sais pas! Cela me met de bonne humeur quand je les regarde, et cela me rappelle quand je les ai achetés, toujours dans des endroits géniaux, en compagnie de gens formidables. 
Je suis attirée par le design scandinave et les grands appartements blancs dépouillés, en d'autres mots, vide et simplicité, et en même temps je suis une empileuse compulsive et j'adore toutes sortes de choses. C'est pourquoi j'ai décidé de recommencer ma série "collections". Vous trouverez la liste de l'année passée ci-dessous.





Collection 1, Balls / Boules
Collection 2, Ribbons / Rubans
Collection 3, Springerle / Moules à pains d'anis
Collection 4, Porcelain charms / Fèves de Gâteau des Rois
Collection 5, Pictures of collections / Images de collections
Collection 6, Switches / Interrupteurs
Collection 7, Liberty fabrics / Tissus Liberty
Collection 8, Scissors / Ciseaux
Collection 9, Heart shaped stones / Cailloux en forme de coeur
Collection 10, Animated books / Livres animés
Collection 11, Plastic bags / sacs en plastique
Collection 12, Liquor glasses / Verres à liqueur
Collection 14, Pedestrian crossings / Passages piétons
Collection 15, Christmas books  /  Livres de Noël
Collection 16, The Impossible collection




1 commentaire

  1. What a beautiful and happy collection!

    Thank you Mary for your kind comment on my blog. Your words made me really happy!

    Have a wonderful weekend! :-)

    RépondreSupprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.