mardi 7 décembre 2010

Christmas crochet snowflakes

Today's Best Blog will in fact be Best Blogs. Indeed, there are so many good blogs out there, I better start grouping them or it'll take me forever to present them to you!
Right now, I'm in a crochet mood. I just hanged my beautiful crochet snowflakes, bought last year on Etsy, at Mily75
Aujourd'hui Best Blog sera en fait Best Blogs. En effet, il y a tellement de bons blogs partout, que je ferais bien de les regrouper ou alors je n'arriverai jamais à vous les présenter!
En ce moment, je suis d'humeur crochet! Je viens de pendre les magnifiques flocons en crochet que j'ai achetés l'année passée sur Etsy, chez Mily75





I've never done much crochet, except the bag below, inspired by Alexandra, a creative german lady living in Japan, writing in Moonstitches. I've done it with the help of her great tutorial on how to join hexagons. 
If you like numbers, (like my daughter and myself), go to Moonstitches, where Alexandra is doing an Advent calendar with pictures of numbers. 
And don't miss her beautiful rhubarb or chevron scarves. She has such good taste and a deep sense of color!


Je n'ai jamais fait beaucoup de crochet, si ce n'est le sac ci-dessous, inspiré par Alexandra, une femme creative d'origine allemande, qui écrit dans Moonstitches. Je l'ai fait avec l'aide de son tutoriel génial pour assembler les hexagones. 
Si vous aimez les chiffres, (comme ma fille et moi), allez sur le blog d'Alexandra, car elle fait en ce moment un calendrier de l'Avent avec des chiffres. 
Et ne manquez pas ses incroyables écharpes rhubarb ou chevron. Elle très bon goût et un sens des couleurs très sûr.


My first and only bag!



Another one of my favorite blog is Rose Hip, written by Beata, from Vancouver. The blog is full of fresh colors and beautiful pictures. You can also find there a bunch of tutorials and an incredible list of great blogs. (And I just love her darling crochet trim pillows!)


Un autre de mes blogs favoris est Rose Hip, un blog écrit par Beata, de Vancouver. On y trouve des couleurs gaies et de belles photos. On y trouve aussi des tutoriels et une impressionnante liste de blogs très intéressants. (Et j'adore ses coussins avec une petite bordure au crochet!)


Rose Hip




Last but not the least, here is another all times favorite, Lucy's blog, from England, Attic 24: joyful and colorful crochet, lovely pictures, humorous posts on everyday life, tutorials and more!... 
Just now, there's a wonderful tutorial on how to make Christmas decorations.


Puis enfin, mais non des moindres, un autre de mes favoris de toujours, Le blog de Lucy, d'Angleterre, Attic 24: Du crochet gai et coloré, d'adorables photos, des messages pleins d'humour sur la vie de tous les jours, et bien plus!...
En ce moment, on y trouve un tutoriel complet sur la confection de décorations de Noël.


Attic 24

6 commentaires

  1. ♥♥ THANK YOU ♥♥
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

    RépondreSupprimer
  2. Hehehe... je viens de suspendre toutes nos boules de Noel (blanches et transparentes) avec du fil de peche devant les fenetres...
    :-)

    RépondreSupprimer
  3. Moonstitches and Attic24 are two of my favorites, too!

    RépondreSupprimer
  4. Hi Alice, can't wait to see the Tunisian crochet purse finished!

    RépondreSupprimer
  5. vos flocons au crochet sont merveilleux

    RépondreSupprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.